Oorlogswandeling in Meensel-Kiezegem op zondag 17 juli 2022

Op zondag 17 juli 2022 kan je komen wandelen in Meensel-Kiezegem. Wandelingen van 5, 10 en 15km. Vertrek aan Museum44 van 7u tot 15u. Je wandelt langs de historische paden van de razzia’s van 1 en 11 augustus 1944 in en rond het dorp en ontdekt verschillende historische plekken op jouw pad.

De inschrijving bedraagt 5 EUR per deelnemer. De opbrengsten gaan integraal naar de werking van Museum44. Je ontvangt in ruil ook een handige wandelgids en een voucher voor een gratis toegang tot het museum. Je hoeft niet op voorhand te reserveren, je kan de dag zelf aanmelden aan het startpunt in het museum.

Historische Wandelroutes

Je kan kiezen uit verschillende afstanden van 5, 10 en 15km. Start en einde steeds aan Museum44. Tijdens je wandeling ontdek je verschillende historische plekken van tijdens de razzia’s van 1 en 11 augustus 1944. Je wandelt voorbij het ‘Vrijbos’ waar wapens en munitie verscholen was, de zusterschool waar het tribunaal werd gehouden, de ruīnes van de hoeve Merckx, de plek van de aanslag op Gaston Merckx en nog veel meer. Met de handige wegbeschrijving bezorgen we je interessante info onderweg. Gezien we regelmatig de straat verlaten is het minder makkelijk met de fiets.

Even pauze?

Event rust tijdens de wandeling? We voorzien onderweg verschillende stopplaatsen met drankjes, hapjes en ijsjes.

Bezoek aan Museum44 en Museumcafé

Na de wandeling kan je gezellig uitrusten en genieten van een drankje in het Museumcafé. In je inschrijving zit ook een gratis toegang tot Museum44 inbegrepen, dus kan je ook gerust een kijkje nemen in het digitaal belevingscentrum.