[GEANNULEERD] Boekvoorstelling ‘De SS-arts en de Kinderen van Bullenhuser Damm’

[UPDATE] Wegens de Corona-Covid19 aanbeveling van de provincie Vlaams-Brabant is dit evenement geannuleerd, het zal op een later moment heringepland worden.

Op donderdag 26 maart 2020 om 20u in Museum44 stellen Oktaaf Duerinckx en Tom Devos de vertaling van het boek ‘De SS-arts en de kinderen van Bullenhuser Damm’ voor. Het originele Duitstalige boek werd geschreven door Gunther Schwarberg. Het vertelt het verhaal van 20 jonge Joodse kinderen die kort voor de bevrijding in een Hamburgse school op barbaarse manier werden vermoord, nadat ze maandenlang medische experimenten moesten ondergaan onder leiding van SS-arts Heissmeyer.

Boekvoorstelling

Het verhaal loopt nauw samen met het lot van de slachtoffers van Meensel-Kiezegem. Daarom besloot onze eigenste Oktaaf Duerinckx om het originele boek van Schwarberg naar het Nederlands te vertalen. Op donderdagavond 26 maart 2020 kan je het volledige verhaal van de kinderen van Bullenhuser Damm ontdekken tijdens een uiteenzetting door Oktaaf Duerinckx en Tom Devos.

Donderdag 26 maart 2020
Museum44, Binkomstraat 1, 3391 Meensel-Kiezegem

• 19u30 – Ontvangst
  • 20u00 – Welkom door Marc Cauwbergs, voorzitter Museum44
  • 20u05 – Presentatie: De Kinderen van Bullenhuser Damm door Tom Devos
  • 20u50 – Interview met Oktaaf Duerinckx (vertaler van het boek ) over de link tussen Meensel-Kiezegem en de Kinderen van Bullenhuser Damm
  • 21u30 – MuseumCafé met signeersessie door Oktaaf Duerinckx
  • 22u30 – Einde

Inschrijven

De toegang tot het evenement is gratis. Wel vragen wij jou om op voorhand in te schrijven voor het evenement, daar de plaatsen beperkt zijn. Je kan een gesigneerd exemplaar van het boek ook reserveren met je inschrijving voor € 17.50. Ter plaatse kost het boek € 20.00. Betaling gebeurt ter plaatse. Na het evenement kan je vrijblijvend een drankje nuttigen in ons MuseumCafé.

Ik wens een exemplaar van het boek te reserveren.