INTIEM / INTEAM – Kunst in de kerk van Meensel

Na twee jaar corona stelt kunstkring TWIKS recente werken van 12 leden tentoon in de kerk van Meensel. De kunstkring is al jaren actief in onze gemeente en stelt er regelmatig tentoon.

Een kunstwerk komt dikwijls traag tot stand. Een ruwe verftoets of het gedetailleerd vormgeven verraadt een gevoelen, een sfeer of een humeur. Het is daarom voor TWIKS, in deze jachtige en onrustige tijd, een verademing om te kunnen tentoonstellen in de kerk van Meensel. Voor deze tentoonstelling worden alle kunstwerken weggetrokken uit de intieme omgeving van de kunstenaar naar een ruimte die aanzet tot bezinning en verdieping.

Na de tentoonstelling kan u ook Museum44 bezoeken. Het is een mooi en ingetogen museum over Meensel-Kiezegem als zwaar getroffen dorp tijdens de laatste maanden van de tweede wereldoorlog.

Intiem /Inteam, kerk van Meensel, zaterdag 17 en zondag 18 september, zaterdag 24 en zondag 25 september 2022, telkens van 13u00 tot 18u00, ism Museum44, cultuurdienst Tielt-Winge en provincie Vlaams-Brabant

Sandra Werix, Gerda Truyens, Louis De Ruyter, Eddy Vermeerbergen, Dirk Baro, Lene Mafrans, Lena Bovens, Rene Holtof, Melissa Maho, Jelle Rochette, Sonja Mellaerts en Lieve Forier