Museum44 erkend voor MuseumPass

Sinds 5 februari 2021 is Museum44 erkend als museum voor MuseumPass – PasseMusées. Vanaf nu krijgen de houders van een museumpass gratis toegang tot de permanente expositie in Museum44.

MuseumPass

Met een MuseumPass bezoek je een jaar lang meer dan 190 musea in België. Vanaf vandaag maakt ook Museum44 daar deel van uit. Samen met het Huis van het Belgisch/Frans verzet beschikt de gemeente Tielt-Winge voortaan over twee deelnemende musea.

Klein museum, groots van aanpak

Hoewel Museum44 niet het grootste museum uit de reeks is, mochten we toch onze plek veroveren dankzij lovende kritieken van de vele bezoekers. Zo proberen we dankzij een persoonlijke aanpak in combinatie met digitale technologieën een professionele museumbeleving aan te bieden.

Recensie van Eskonpeupeje, een gekende museumlover met smaak.

Een stap richting erkend museum

Zo zetten we met Museum44 een volgende stap in de goede richting naar erkend museum. Daarnaast blijft ook de werking verbreden in het kader van herinneringseducatie en de samenwerking met de verschillende onderwijskoepels.