Openingsweekend lokt 750 bezoekers naar Museum44

Tijdens het openingsweekend van 10 en 11 augustus 2019 bezochten meer dan 750 bezoeker Museum44. Een droomstart voor het nieuwe museum.

Het was burgemeester Rudi Beeken, bijgestaan door Gwendolyne Rutten (volksvertegenwoordiger), Dirk Vansina (schepen stad Leuven), dr. Detlef Garbe (Directeur KZ Gedenkstätte Neuengamme) en Chris Desaever-Cleuren (meter beeld De Wanhoop van Meensel-Kiezegem) die het lintje mochten knippen.

“Tijdens het openingsweekend mochten we al meer dan 750 bezoekers verwelkomen”, aldus Marc Cauwbergs, gedelegeerd bestuurder van Museum44. “We zijn blij dat dit project zoveel bijval krijgt, dat toont niet alleen aan dat er een groot draagvlak is, maar is een goede start voor onze verdere werking”.

“Onze volgende uitdaging zal nu zijn om het educatief programma klaar te stomen tegen het nieuwe schooljaar.”, vertelt Katrin Duerinckx. “We willen in de eerste plaats focussen op scholen om het museum te bezoeken, daarom vragen we slechts een symbolische euro per student als toegang voor het museum. Zo hopen we kritische geesten te kweken”.

Vanaf nu is Museum44 elke woensdag tot zondag open van 10u tot 18u. Scholen en groepen krijgen verminderd tarief. Een bezoek buiten de openingsuren plannen is mogelijk mits reservatie.