Expo & Boekvoorstelling Meenstel-Kiezegem ’44 – 80 jaar later

Vrijdag 9 augustus 2024 om 19u in Museum44 Op 11 augustus 2019, op de 75e verjaardag van de razzia’s van Meensel-Kiezegem werd het memoriaal Museum44 geopend na drie voorgaande jaren van fondsenwerving, ontwikkeling, renovatie en inrichting van de permanente expositie. Dit jaar vieren we al de 5e verjaardag van het museum. Dit willen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Daarom organiseren we op vrijdag 9 augustus een receptie voor alle bestuursleden, vrijwilligers, vrienden en familie van Museum44. Tijdens de receptie heffen we samen het glas op een bloeiende museumwerking. We blikken terug op 5 interessante jaren en kijken vooruit naar de toekomstige museumsite en de inbedding van de Sint-Mattheüskerk. We stellen die avond ook ons nieuwste boek voor ‘Meensel-Kiezegem ’44, 80 jaar later’. Dit nieuwe boek van auteurs Tom Devos en Oktaaf Duerinckx, bundelt jarenlang historisch onderzoek met persoonlijke verhalen van oorlogswezen van Meensel-Kiezegem, en kan gezien worden als een boeiend sluitstuk over het drama van Meensel-Kiezegem. In de kerk openen we die avond ook de bijhorende tentoonstelling met de persoonlijke verhalen van de oorlogswezen. Inschrijven voor dit evenement is verplicht, op museum44.be, snel zijn is de boodschap want plaatsen zijn beperkt. Meer informatie, reservatie van het boek en inschrijving hieronder: