Duitse Virtual Reality in Museum44

Van 4 tot 6 maart was ons research team weer op bezoek in het KZ Gedenkstätte Neuengamme bij Hamburg voor de laatste opzoekingen ter voorbereiding van het Museum44. Daar mochten we een fijn kadootje in ontvangst nemen: Virtual Reality.

Ook in Duitsland zitten ze niet stil als het gaat over herinneringseducatie. Vanaf mei zal je in het museum in Hamburg een nieuwe interactieve ervaring kunnen ontdekken. De researcher brachten twee speciale plaatsen in het voormalige kamp in kaart: de wachttoren en de steenfabriek. Beide plaatsen zijn niet langer toegankelijk voor het grote publiek omwille van de bouwvalligheid en het veiligheidsrisico. Via de Virtual Reality bril zal je nu toch deze plaatsen kunnen bekijken. En vanaf augustus ook in Museum44. KZ Gedenkstätte Neuengamme stelde immers deze technologie ook ter beschikking voor ons nieuwe museum. Alweer een interessante reden om in augustus zeker een kijkje te komen nemen.