De Crowdfunding campagne van Museum44 bracht maar liefst € 22.500 op. Daarmee is de eerste campagne meer dan geslaagd.
Crowdfunding campagne bewijst draagvlak
Met de eerste Crowdfunding campagne richtten we ons vooral op de inwoners van Meensel-Kiezegem en de fusiegemeente Tielt-Winge, alsook de leden van onze moedervereniging N.C.P.G.R Meensel-Kiezegem ’44. Naast de belangrijke financiële instroom voor de realisatie van het project, wilden de initiatiefnemers ook bewijzen dat er wel degelijke en draagvlak bestaat voor dit nieuwe museum.
“We krijgen van overal schouderklopjes en duimen omhoog voor dit project”, aldus Tom Devos, Secretaris-Generaal van het Museum44. “We werken er al 3 jaar dag en nacht aan om het project te realiseren, het is fijn om te zien dat er ook een breed publiek is voor het museum. Mensen kunnen al niet wachten tot we opengaan op 11 augustus 2019, net 75 jaar na datum.”
Nog een tweede Crowdfunding ronde op komst
“We zijn er nog niet helemaal, om het project te realiseren zijn we nog op zoek naar € 25.000 aan bijkomende middelen.”, vertelt Katrin Duerinckx, Financieel Directeur van het Museum44. “We richten ons in de tweede crowdfunding campagne vooral op bedrijven en organisaties uit de regio. Voor hen is het een interessant lokaal initiatief om mee in te investeren, men krijgt er immers ook iets voor terug. Zo kan een bedrijf niet alleen alle medewerkers gratis het museum laten bezoeken, men kan ook gebruik maken van onze vergaderzalen en seminarieruimtes voor een evenement. Zo proberen we in te zetten op 360° integratie van ons project. “