Museumcafé zondag 18 juli 2021

Zondag 18 juli 2021 van 12u tot 18u kan je in Museum44 terecht voor het museumcafé. Iedereen welkom om te vertoeven in onze museumtuin met een drankje.

Voorstelling kunstwerk ‘De Vervaging’

Dorpsinwoner Staf Pypen creëerde het kunstwerk ‘De vervaging’. Dit beeldhouwwerk symboliseert de bruutheid waarmee de families uiteengerukt werden en levens verspild, tijdens de twee razzia’s aan het eind van WOII te Meensel en Kiezegem. De wonden toen geslagen, zijn nog steeds niet helemaal geheeld tot op de dag van vandaag. Op deze derde zondag zullen we dit kunstwerk inhuldigen met toelichting van de kunstenaar en een vleugje poëzie van Ina Stabergh. De inhuldiging zal plaatsvinden om 15u.

Gratis rondleiding in openlucht

Omstreeks 14u en 16u kan je deelnemen aan een gratis rondleiding in openlucht doorheen het dorp. Onze gids neemt je mee op stap in het centrum van Meensel en wandelt langs enkele relevante plekken. Je kan daarna ook het museum bezoeken aan kortingstarief van 4 EUR.