Wandelen in Meensel-Kiezegem op 15 augustus 2021

Op zondag 15 augustus 2021 kan je komen wandelen in Meensel-Kiezegem. Wandelingen van 5, 10 en 15km. Vertrek aan Museum44 van 7u tot 15u. Je wandelt langs de historische paden van de razzia’s van 1 en 11 augustus 1944 in en rond het dorp en ontdekt verschillende historische plekken op jouw pad.

Historische Wandelroutes

Je kan kiezen uit verschillende afstanden van 5, 10 en 15km. Start en einde steeds aan Museum44. Tijdens je wandeling ontdek je verschillende historische plekken van tijdens de razzia’s van 1 en 11 augustus 1944. Je wandelt voorbij het ‘Vrijbos’ waar wapens en munitie verscholen was, de zusterschool waar het tribunaal werd gehouden, de ruīnes van de hoeve Merckx, de plek van de aanslag op Gaston Merckx en nog veel meer. Met de handige wegbeschrijving bezorgen we je interessante info onderweg.

Even pauze in ‘t Klein Verlet

Event rust tijdens de wandeling? Dan kan je onderweg terecht in ‘t Klein Verlet. Op het terras kan je even tot rust komen met zicht op het standbeeld van ‘s werelds beste wielrenner Eddy Merckx.

Bezoek aan Museum44 en Museumcafé

Na de wandeling kan je gezellig uitrusten en genieten van een drankje in het Museumcafé. In je inschrijving zit ook een gratis toegang tot Museum44 inbegrepen, dus kan je ook gerust een kijkje nemen in onze expo.

Schrijf je nu in

Inschrijven kan op voorhand of ter plaatse. Wens je een picknick te reserveren, gelieve dit dan door te geven voor 13 augustus 2021 via onderstaand inschrijvingsformulier. De picknick (5 EUR pp.) bestaat uit een pistolet met ham, een pistolet met kaas en een sapje.